29.01.2015

LIEBSTER AWARD (I, II, III, IV)

Okay~~ zostałam nominowana do tego uroczego czegoś, jakim jest Liebster Award, za co serdecznie dziękuję Cha Grellu, Kochającej Żelki, CarolineMarieAntonine KummieBummie, Favory ;3



"Jest to nagroda, przyznawana za 'Dobrze wykonaną robotę'. Jest dedykowana Blogerom o mniejszej publiczności, w celu rozpowszechnienia ich twórczości. Gdy odbierasz nagrodę, odpowiadasz na 11 pytań, po czym zadajesz tak samo, 11 pytań i podajesz 11 nominowanych przez ciebie osób. Odpowiedzi na pytania i nominowane osoby podajesz na swoim blogu." 

Odpowiedzi na pytania Cha Grellu:

1. Czy masz jakieś plany na przyszłość?

Ugh, złezłezłe pytanie. Pustka w głowie, powoli wypełniająca się trującym dymem zabarwionym paniką, oto co przychodzi mi na myśl. Studia, z pewnością studia, ale jakie? I co dalej? *niewiemniewiemniewiem* Z pewnością marzy mi się jakiś kierunek związany z Azją, czy to japonistyka, czy sinologia... :')

2. Czym się interesujesz?

Chyba jak wielu z nas~~ Azja wiecznym zboczeniem >.< Moim nałogiem zdecydowanie jest muzyka, coś tam kiedyś tam nawet grałam na gitarze, ale to dawno i nieprawda *klęska* uwielbiam czytać i pisać, ale to też nic zaskakującego. Jestem zakupoholiczką w kwestii kupowania mang, książek i płyt *portfelnadiecie* oprócz tego bardzo lubię uczyć się języków obcych, zwłaszcza alfabetów *0* coś jeszcze? ah... herbataherbataherbataherbata.......... moje największe uzależnienie <3

3. Jeżeli miałbyś/miałabyś opisać siebie w trzech słowach jak by one brzmiały?

Nie mogą być dwa? "Pozory mylą", oto moja charakterystyka >.< ewentualnie "pozory bardzo mylą" :')

4. Czy chciałbyś/chciałbyś zostać postacią z jakiejś książki, mangi lub filmu? 

Tak, nie, nie wiem? ;-; mogę być Undertakerem z "Kuroshitsuji"? >.< nie żebym była miłośniczką trumien czy psich ciasteczek, ale... ~~<3

5. Jakich gatunków muzycznych głównie słuchasz? 

Ojejku, temat rzeka *-* Hm... moja podróż muzyczna zaczęła się na gwiazdkach Disneya, krążyła wokół współczesnych rockowych zespołów, nasiąkała muzyką The Beatles, by póki co zatrzymać się na k-popie *takbardzoźle* Jeśli miałabym wyróżnić dwie moje największe miłości, to będą to właśnie szeroko pojęta muzyka rockowa, oraz k-pop. Ale klasyczną też nie wzgardzę ~~<3

6. Masz jakieś zwierzę? 

Nie.

7. Dlaczego zdecydowałeś/zdecydowałaś się pisać opowiadania? 

To był impuls. Nigdy wcześniej (czyli przed jesienią zeszłego roku) nie bawiłam się w pisanie, nie miałam pojęcia i do głowy by mi nie przyszło, że pewnego pięknego dnia moja kochana Mizuki Mizu stwierdzi: "Napiszmy fanfiction!", a tym bardziej, że jej posłucham :') głowa szalała od pomysłów, wystarczyło utkać z urywków zdań i z pojedynczych słów jakiś sensowny tekst. Tak to się zaczęło. Duży wkład miały też niewątpliwie nieustanne fazy z Ame, zwłaszcza ta pamiętna lekcja filozofii~~

8. Czego chciałbyś/chciałabyś się w najbliższym czasie nauczyć?

Lepiej pisać? Żeby Was uraczyć czymś, co wynagrodzi te spędzone w moim śmietniku chwile ;3 Oprócz tego marzy mi się powrót do nauki japońskiego, którą to musiałam na ten rok porzucić. Serce rwie się z tęsknoty za tymi wszystkimi kanji i ich pokręconymi czytaniami, ah~~

9. Czym jest dla Ciebie pisanie opowiadań?

Oho... o tym można pisać i pisać >.< *autotematyzm tak bardzo* Pisanie to nieskończoność perspektyw, zamkniętych za usłużnymi klawiszami, za kolejnymi literami zapełniającymi biel pliku tekstowego. W zawirowaniu fabuły, bohaterów, i zabawy językiem, można osiągnąć co się tylko zechce. Każda myśl, choćby nieśmiało kiełkująca w zakamarkach umysłu, może rozkwitnąć i zostać urzeczywistniona za sprawą choćby kilku ruchów palcami... okej, już nie ględzę ;-;

10. Jaki jest Twój ulubiony film?

"Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street" >.<

11. Jaki jest Twój ulubiony aktor?

So Ji Sub

Odpowiedzi na pytania Kochającej Żelki (pominę te, które się powtarzają):

1. Co cię motywuje do pisania?

Niewątpliwie Wasze komentarze oraz rosnąca liczba wyświetleń! Choć zdecydowanie więcej z Was mogłoby czasem pokazać mi się, choćby w jakimś lakonicznym komentarzyku ;-; Poza moimi czytelnikami, ja zwyczajnie czerpię ogromną radość i satysfakcję z tego co robię. Pisanie to magiczne rzemiosło, a moi bohaterowie, niecierpliwie czekający aż zapełnię stronę literami, tym samym puszczając w życie kolejne minuty ich istnienia, nieraz bardzo natarczywie upominają się o uwagę!

2. Lubisz czytać książki? Jak tak to jakie?

Oczywiście ~~<3 Kimże byliby pisarze bez czytelników? Jestem miłośniczką literatury fantasy, ale inną też potrafię się rozczytać bez zapamiętania. Lubuję się również w twórczości Bruno Schulza oraz Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

3. Jakie jest twoje hobby?

...*spogląda wymownie na folderek z fanfiction*...

4. Masz jakiś cytat, który motywuję cię każdego dnia?

Nie. Przypuszczam, że gdybym miała wybrać taki cytat, to na każdy dzień pasowałby inny. Poza tym nie jestem dobra w takich decyzjach i zbyt dużo czasu zajęłoby mi zastanawianie się na jakie słowa powinien paść wybór.

5. Czy uważasz, że "Zmierzch" to ciekawa książka/film? Jak tak to dlaczego? 

Czo to za pytanie ._. Hm... podobnie jak wiele małych dziewczynek, przeżywałam swego czasu okres fascynacji tą książką (film jest dużo, dużo gorszy), ale miałam wtedy chyba 11/12 lat? Nie jestem więc w stanie stwierdzić jak odebrałabym tę serię obecnie. Smuci mnie jednak, że sukces "Zmierzchu" wywołał szaloną falę, przypływ tego typu książek o pseudo wampirach, z których jedna nie różni się niczym od drugiej, a żadna nie przedstawia sobą jakichkolwiek głębszych wartości.

6. Miejsce, w które chciałbyś/chciałabyś pojechać to...?

Pierwsza odpowiedź, która ciśnie się na usta to "Azja!", ale takich miejsc jest bardzo, bardzo dużo. Uwielbiam zwiedzać, kocham podróżować, gdybym mogła - zwiedziłabym cały świat :3

7. Ulubiona piosenka? 

Moja ulubiona piosenka jest inna z każdą minutą, z każdym oddechem. Nie jestem w stanie wybrać z tych gór słuchanych przeze mnie wykonawców jednego, jedynego dzieła.

Odpowiedzi na pytania CarolineMarieAntonine KummieBummie:

1. Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Mizu <3 Szczerze mówiąc, to przez nią zaczęłam w ogóle pisać :3 z początku to były raczej wygłupy, dopiero z czasem zorientowałam się, że pisanie chyba zawsze było częścią mnie, siedząc gdzieś w głębi, czekając na sposobność, żeby zawładnąć palcami i umysłem.

2. Jest coś, co szczególnie daje Ci natchnienie do pisania?

Natchnieniem może być wszystko i nic, ale jeśli miałabym wybrać jedno, największe źródło inspiracji, to wskazałabym muzykę. Wystarczy jeden fragment melodii czy tekstu, i potrafię zwizualizować sobie całą scenę, bądź shota. Działanie muzyki jest doprawdy magiczne i nieocenione. Poza tym, pomysły najczęściej przychodzą w wannie, w łóżku (kiedy jestem na granicy snu), w autobusie/tramwaju oraz na lekcjach polskiego, filozofii i hiszpańskiego :3

3. Przyznaj się w tej chwili do jakiego domu w Hogwarcie należysz!

Kiedy ja wciąż czekam na list! Sowy najwyraźniej zgubiły drogę, albo zatrzymały się w jakimś ciekawszym miejscu, niż mój odrapany parapet T^T Nie mam jednak pojęcia, do którego domu trafię, myślę że to nie mnie, a Tiarze oceniać!

4. Uwielbiam podróżować pociągiem. Czy Ciebie też to w jakiś sposób kręci? Uzasadnij.


Zdecydowanie tak! Napisałam o tym nawet opowiadanie (które jeszcze nie ujrzało światła dziennego i nie wiem czy to się kiedyś zmieni) :3 Hm... ten jednostajny stukot, wypełniający uszy płynącą melodią? To łagodne kołysanie, w niesamowity sposób wywołujące senność? Te przesuwające się za oknem pejzaże, szepczące obiecująco nowymi perspektywami? Ah, nie wiem, doprawdy nie wiem!

5. Masz możliwość spełnienia jednego swojego marzenia. Co by to było i dlaczego?

Nie będę oryginalna, jak powiem, że chcę zwiedzić Azję? Trudno, tego właśnie pragnę. Chciałabym też, jakimś magicznym sposobem, znaleźć sposób, żeby móc w życiu zajmować się czymś co lubię. Nie jakąś okropną robotą, która wprowadzi mnie w depresję i niechęć do życia. Coś, dla czego z oddaniem poświęcę większość swojego życia + marzy mi się zostanie poliglotką *-* poważnie, kocham języki obce! Okay~~ miało być jedno życzenie, hm? Nie wyszło ;-;

6. Kawa czy herbata? A może czekolada? ;>

Sama zadałam podobne pytanie, i jak miło, że też jest mi dane na nie odpowiedzieć! Herbata, herbata, herbata moim narkotykiem! Poważnie, jestem tak wielką miłośniczką tych magicznych listków, w których zamknięto nieskończoność smaku i szlachetnej rozkoszy *-* nie zdziwcie się, jak kiedyś Wam zaserwuję ff o herbacie, mówię poważnie.

7. Co robisz zaraz po wstaniu z łóżeczka?

Piję herbatkę ._. <3

8. Co sądzisz o tolerancji? Czy sama jesteś tolerancyjna?

Nie sądzę, żebym była w stanie to obiektywnie stwierdzić. Oczywiście - staram się być, bo inność nie oznacza, że ktoś jest gorszy, niezależnie od rodzaju tej odmienności. Mimo wszystko, myślę, że nie mnie to oceniać (mam na myśli własną postawę). Hm... należy tu też rozróżnić pojęcia tolerancji i akceptacji, które są zaskakująco często mylone i uznawane za jednoznaczne. Tolerowanie czegoś oznacza znoszenie danej kwestii, nawet jeśli nam się ona nie podoba, podczas gdy akceptacja oznacza swego rodzaju przyzwolenie. Hasło "jestem tolerancyjny/a" stało się szalenie modne, ale szczerze mówiąc, coraz mniej warte, przynajmniej takie mam wrażenie. Przypuszczam, że w przypadku każdego z nas znalazłyby się kwestie, których nie tolerujemy, bądź nie akceptujemy. Ja sama nie akceptuję choćby palenia. Temat tolerancji i akceptacji jest bardzo rozległy i niekiedy zawiły, poprzestanę więc na stwierdzeniu, że jestem tolerancyjna tylko w niektórych kwestiach, podobnie jak większość ludzi.

9. Gdybyś miała możliwość spotkania jednej osoby, kto by to był i dlaczego?

Omg, niehehe ;-; za dużo pomysłów, a każdy kolejny głupszy od poprzedniego ._. zwłaszcza, że nie jestem zbyt łatwa w kontaktach międzyludzkich i zaraz ogarnia mnie paniczny strach, że takie spotkanie, taką jedyną szansę w życiu, totalnie bym zepsuła ;-; nie odpowiem, przepraszam.

10. Twój próg bólu?

Jak ja mam rozumieć to pytanie? Chodzi o ból fizyczny czy psychiczny? W obu przypadkach nie wiem. Po prostu nie umiem tego tak po prostu jednoznacznie stwierdzić, zakreślić od linijki. Nie wiem </3

11. Podaj trzy ciekawostki o sobie! 

~ "Mulan" to bajka mojego dzieciństwa, pierwsza nieświadoma fascynacja Azją :3
~ czasami z pewnych powodów utożsamiam się z Choi Minho x.x
~ mam fioletowe sznurówki w glanach >.<

(wtf, co to w ogóle za ciekawostki? xd)

Odpowiedzi na pytania Favory:

1. Czy kiedykolwiek zmieniałaś swojego UB?

Zmieniać, nie zmieniałam. Od dwóch lat moim UB jest T.O.P z BIGBANG >.< Niemniej... czasem zastanawiam się, czy przypadkiem nie mam SZEŚCIU UB, zamiast JEDNEGO, bo SHINee zupełnie mnie rujnuje ;;;;;

2. Czy chciałaś zostać Azjatką?

Nie do końca rozumiem to pytanie ?_? Zazdroszczę Azjatkom urody, ale sposób postrzegania i traktowania kobiet na wschodzie kłóci się z moim światopoglądem. Nie potrafię więc jednoznacznie odpowiedzieć..

3. Chcesz jechać na jakiś koncert kpopowy?

Oczywiście *o* wątpię jednak, żeby w najbliższych latach owo marzenie mogło się spełnić >.<

4. Jaka jest twoja ulubiona drama?

"Master's Sun"

5. Co byś uczyniła/pomyślała, widząc list mówiący, że wygrałaś wycieczkę dookoła świata?

To zależy, czy byłby to zwykły chwyt reklamowy, mający zwrócić moją uwagę, czy też prawdziwa szansa na ruszenie w podróż xD ale zakładam, że chodzi o tę drugą opcję... Od lat marzy mi się zwiedzanie świata, mam w sobie tę nieustanną ciekawość nowych miejsc, nowych widoków, którą prawdopodobnie zaszczepili we mnie moi rodzice. Dlatego perspektywa wycieczki dookoła świata byłaby dla mnie spełnieniem marzeń ^^

6. Jakie inne gwiazdy (nie azjatyckie) lubisz?

Hm... to dość pojemne pytanie, bo mogłabym tu wymieniać i wymieniać wszelkich moich przeszłych idoli, których w większości w dalszym ciągu cenię. Ale z pewnością członkowie moich ulubionych zespołów, czyli The Beatles, My Chemical Romance, Panic! at the Disco, Arctic Monkeys...

7. Masz do wyboru spotkać się z jakimś piosenkarzem/celebrytą. Kto by to był?

Okropnie trudne pytanie ;-; Wybrałabym całe SHINee, ale powinnam wytypować jedną osobę, prawda? >.< W takim razie... Onew x.x Chciałabym choć przez chwilę móc czerpać siłę z jego promiennego uśmiechu ^^

8. Preferujesz bardziej smutne opowiadania, czy przesłodzone?

Jeśli mówimy o opowiadaniach przesłodzonych, to z miejsca przegrywają z tymi smutnymi. Ale jeśli chodzi o słodycz w rozsądnej dawce, to wybór staje się niemożliwy. Najważniejsze jest, żeby gatunek, w tym przypadku fluff bądź angst, był odpowiednio dobrany do pomysłu, no i oczywiście dobrze napisany. Nie mam więc skłonności ani ku słodkim, ani ku smutnym opowiadaniom.

9. Jak zaczęła się twoja historia z kpopem?

To było niechcący ;o; Miałam przed sobą konkurs gitarowy i tak okropnie się denerwowałam, więc postanowiłam znaleźć w internatach coś na odstresowanie. Włączyłam któreś radio online z azjatycką muzyką i trafiłam na teledysk Block B - Nillili Mambo >.< Tym, co mnie oczarowało nie była ani muzyka, ani strona wizualna, ale nieodparte wrażenie, że z takimi idolami nigdy nie będę się nudzić, bo to kochane debile :'3

Pytania:

1. Wolisz realizm czy kreacjonizm?
2. Jaki jest Twój ulubiony autor?
3. Czy planujesz kiedykolwiek odbyć podróż do Azji (jeśli tak, to gdzie konkretnie)?
4. Jaki jest Twój ulubiony język obcy?
5. Jak odkryłeś/aś w sobie potrzebę pisania?
6. Wolisz kawę czy herbatę?
7. Skąd najczęściej czerpiesz inspirację?
8. Jaki jest Twój ulubiony instrument muzyczny?
9. Wolisz angsty czy fluffy? Dlaczego?
10. Zajmujesz się jakąś inną formą artystycznego wyrazu, prócz pisania?
11.  Jakie jest Twoje OTP i dlaczego?

Nominacje:

1. Ame
2. Ayo~
3. xxx J.
4. atmosphere
5. Lee Joamya
6. Gisa Marii
7. CLD
8. Wajlet
9. Nat Shawol
10. nawiedzona
11. Anna

Nie wiem ilu z Was ma w ogóle ochotę bawić się w coś takiego, więc najwyżej mnie zignorujcie, albo napiszcie, żebym Was tu nie zamieszczała >.<

Do napisania~~ ;3

3 komentarze:

  1. Ja oczywiście chętnie, omg, tylko niestety nie dzisiaj, dopiero w okolicach soboty, jeżeli mnie brat na roboty budowlane nie zaciągnie ;___; Dziękuję i gratulacje <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nominować 11 osób?! Bosz... to już top three byłoby lepsze, bo takowe przynajmniej mam. Ale 11.... jak mam niby wybrać ;-;
    Aczkolwiek dziękuję za nominację i przyjmuję Twoją. To wgl pierwszy raz, kiedy przyjmuje od kogoś nominację do Libster. Na poprzednim blogu zawsze je odrzucałam, bo nie miałam na to czasu, ale jeśli nominacja dotyczy yaoi... nie mogłabym odmówić xd
    Szkoda, że nie można nominować osoby, od której otrzymało się nominację, bo chętnie nominowałabym Ciebie~

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj! Zabawa w liebster award pomału wraca do łask, choć w jakiejś lekko zmienionej formie. Przybywam, bo Cię nominowałam ♥ Jeżeli masz ochotę się w to jeszcze pobawić, to pytania tutaj: http://phoenix-ff.blogspot.com
    Pozdrawiam, xx
    Martis

    OdpowiedzUsuń

Template made by Robyn Gleams