4.09.2015

Sagi: ~I~



Zamoczyłem usta w trunku, i dyskretnie odstawiłem naczynie na stolik. Rozejrzałem się wkoło, ale, na szczęście, nikt nie zwracał uwagi na moje zachowanie. Dobrze wiedziałem, że alkohol lał się tutaj litrami, a klient, który nie zamawiał kolejnych butelek, był najzwyczajniej w świecie klientem niepotrzebnym. Wiedziałem też jednak, że moje kieszenie są zupełnie puste, co motywowało mnie do prób zamaskowania swojego stanu majątkowego przez nonszalancką pozę i pełne dumy spojrzenie.

Zadymione pomieszczenie raczyło mnie całym przekrojem różnorakich warstw społecznych,  największą plagę stanowili jednak bogaci dżentelmeni, którzy postanowili umilić sobie wieczór, spędzając go w objęciach skąpo ubranych dam, bądź też w wątpliwym towarzystwie własnego kieliszka. Mój cel był podobny, nieco się rozerwać, zapomnieć o parszywej rzeczywistości. Jeden drobny element różnił mnie jednak od tych postaci, niknących w cieniach przesiąkniętej zapachem alkoholu piwnicy. Mój portfel… zupełnie pusty.

Stłumiłem westchnienie i pomacałem się po kieszeni kamizelki, żeby sprawdzić, czy żadna nieproszona para rąk niespostrzeżenie nie dobrała się do jej wątpliwej zawartości. Złodziejaszek musiałby być niezwykle rozczarowany odkrywszy, że jego zdobycz składa się na kilka zaległych rachunków i plik nikomu (prócz mnie) niepotrzebnych dokumentów. Ludzie tacy jak ja nie przychodzili do jednego z najpopularniejszych nocnych lokali w mieście. Ludzie tacy jak ja ciężko pracowali, zamiast oddawać się rozpuście.

Tym razem zasięgnąłem porządnego łyka trunku, nie chcąc znów myśleć o gorzkim smaku porażki, zatruwającym nawet ten wieczór, który miał być dla mnie oderwaniem się od problemów. Tylko jak tu siedzieć spokojnie i przyjmować los, skoro niesprawiedliwość aż kuje w oczy? Stokroć bardziej wolałbym teraz pracować na kawałek chleba, niż topić się w beznadziei osłoniętego cenzurą cieni lokalu. Rzeczywistość nie nastręczała mi jednak takiej okazji, zamiast tego plując twarz, za każdym razem, gdy udawało mi się wreszcie znaleźć godną rolę dla siebie.

Jakiś otyły, siwiejący mężczyzna zaczął spozierać na mnie podejrzliwie, więc czym prędzej skierowałem spojrzenie w inną stronę. Lepiej nie nawiązywać kontaktu wzrokowego, bo może to za sobą pociągnąć nieprzewidziane skutki. Nie zamierzałem stąd wylecieć przez najbliższe parę godzin, zwłaszcza, że mojego przyjaciela wiele kosztowała moja rozrywka.

Nerwowym gestem poprawiłem mankiet mojej jedynej wyjściowej koszuli, naraz czując się źle, z powodu naciągnięcia Key na ten mój nocny wypad. Sam nie miałem grosza przy duszy, a on, na wieść, że znów wywalili mnie z teatru, tylko pokręcił głową i wcisnął mi garść monet do ręki. Nie był to, rzecz jasna, całkiem bezinteresowny gest. Mój przyjaciel dobrze wiedział, jakie szychy kręcą się po miejscach takich jak to i najzwyczajniej w świecie fundował mój pobyt tutaj, mając nadzieję, że wreszcie uda mi się zainteresować sobą jakiegoś łowcę talentów. Gdyby jego plan wypalił, za jakiś czas byłbym w stanie zwrócić mu pożyczone pieniądze, być może nawet z nawiązką. Wszystko to brzmiało pięknie w teorii, ale w praktyce było zupełnie inaczej. Siedzący w kątach dżentelmeni zabijali wzrokiem każdego gorzej wyglądającego osobnika, a ja ze swoimi szelkami po ojcu i nieco przykrótkimi spodniami (o wypolerowanych do granic możliwości butach nawet nie wspominając) wyglądałem co najmniej pospolicie.

Wiele bym dał, żeby móc wreszcie rozpocząć godziwą pracę jako aktor. Nie byłem jednak w stanie nic zaradzić na spoczywające na mnie piętno pecha. Problem nie tkwił w braku umiejętności. Bez zbędnej skromności powiem, że aktorem byłem całkiem niezłym. Mimo to, ilekroć już udało mi się wywalczyć upragnioną rolę, jeszcze nim byłem w stanie dowieść przed publicznością o swoim talencie, zostawałem z najrozmaitszych błahych powodów wyrzucany na bruk. Dlaczego? Ah, to pytanie nie dawało mi spać po nocach. Jedyne, co wiedziałem, to że pewien osobnik z wysokich towarzyskich kręgów wybitnie mnie nie lubi, co odbija się na całym moim życiu. Bezsensu, powiedziałby ktoś. Mnie pozostawało wzruszyć ramionami i próbować dalej. Być może kiedyś mojego największego anty-fana wreszcie znudzi ta nieco okrutna zabawa i pozwoli mi zarobić na utrzymanie. Do tego czasu nie zamierzam dać mu ze sobą wygrać.

Z otaczającej mnie ciemności sali dobył się pełen napięcia szmer, bezsprzecznie zapowiadający rychłe rozpoczęcie się występu. Skierowałem spojrzenie na scenę, przybierając możliwie jak najbardziej nonszalancką pozę, usiłując dopasować się do ogólnej maniery. Przyćmione światło, zalewające podwyższenie, pozwalało dostrzec misterne dekoracje, zdobiące ściany i sufit. Bordowe draperie dopełniały wykwintności lokalu, subtelnie barwiąc zastygłe w smugach dymu powietrze na odcień jawnie dostrzegalnego erotyzmu. Sala zawrzała, kiedy skąpo ubrane tancerki wkroczyły na scenę, zgrabnymi ruchami znacząc przestrzeń, wyzywającymi spojrzeniami rozpalając fantazje mężczyzn. Bawiły mnie reakcje zsuwających się na krawędzie stołków dżentelmenów, nagle niezdolnych do pełnego wyższości spojrzenia, naraz zbyt zaaferowanych swoimi plugawymi wyobrażeniami. Nie zmienia to jednak faktu, że i mnie jedna z tancerek obrała sobie za cel. Wirujące wokół jej bioder koronki bezsprzecznie przykuwały moją uwagę, nie mówiąc już o tych oczach. Spojrzenie dziewczyny nie mogłoby chyba być bardziej prowokacyjne. Zgrabnymi ruchami dostrajała się do muzyki, każdym kolejnym gestem z wprawą usidlając mnie w swojej klatce potencjalnej rozkoszy. Mógłbym się jej oprzeć, gdybym chciał, rzecz jasna. Ale i po co? Porzuciłem już nadzieję na dzisiejsze spełnienie mojej szansy na zatrudnienie, nie miałem głowy do rozmów z tymi odstręczającymi ludźmi. Postanowiłem więc spędzić wieczór w najprzyjemniejszy możliwy sposób, żeby pieniądze Key nie poszły na zmarnowanie. To, jak zareaguje było kwestią drugoplanową, którą wolałem zająć się dopiero nazajutrz.

Kolejna wrzawa powiadomiła mnie o rychłym nadejściu wyczekiwanego przez wszystkich momentu. Skąpane w pożądliwych spojrzeniach tancerki, w tym również moja płonącooka piękność, posuwistymi krokami zstąpiły po schodach, mieszając się w tłum, zmierzając ku spełnieniu pragnień rozrzutnych klientów. Przygotowałem się na spotkanie z wypatrzoną przeze mnie dziewczyną, ale zanim zdążyła do mnie dotrzeć, poczułem czyjeś, odziane w czarne rękawiczki dłonie na swoich ramionach. Zaskoczony uniosłem wzrok, by napotkać spojrzenie ciemnych oczu o kształcie migdałów. Sądząc po stroju, dziewczyna nie była jedną z tancerek. Nie miałem pojęcia jak znalazła się w lokalu, ani czego ode mnie chciała. Mógłbym, rzecz jasna, zasypać ją kłębiącymi mi się w głowie pytaniami. Pozostawałem jednak zahipnotyzowany dziwną mocą czającą się w pozornie nieśmiałym spojrzeniu, oczarowany subtelną wonią perfum, zamykających mnie w splątanej klatce niesprecyzowanych uczuć.

Dziewczyna przez chwilę mierzyła mnie wzrokiem, dłonią cały czas prowokacyjnie wodząc po moim torsie i ramionach. W końcu jednak, odsunęła się i usiadła na krześle po drugiej stronie stolika, nie odrywając swoich zadziwiająco głębokich oczu od moich. Było w całej tej postaci coś dziwnego, jakaś niesprecyzowana tajemnica, ciągnąca za sobą rodzącą się we mnie mimowolnie fascynację. Wiele było rzeczy, które chciałbym o niej wiedzieć, ale dziewczyna milczała, posyłając mi zalotne spojrzenia, okręcając zdobione sznurem pereł rudobrązowe kosmyki włosów na palcu. Siedziałem, po raz pierwszy w takim stopniu zafascynowany czyjąś twarzą. Delikatne rysy nieznajomej nieustannie igrały ze światłocieniem, malując w zakrzywieniu jej ust najróżniejsze przepełnione kpiną ekspresje, które tak naprawdę nie miały miejsca, bo dziewczyna cały czas przyglądała mi się z łagodnym uśmiechem.

Nie wiedziałem jak się zachować, nie byłem pewien na co dziewczyna w zasadzie czeka. Gdzieś na skraju umysłu ciążyła mi świadomość, że powinienem już dawno coś dla niej zamówić, ale dobrze wiedziałem, że nie będę w stanie zapłacić. Niezręczność nie wpłynęła jednak na moje zdolności aktorskie. W dalszym ciągu robiłem możliwie jak najwięcej, żeby wyglądać na bogatego dżentelmena, wizytującego podobne miejsca co noc. Czy moje próby działały? Ciężko było stwierdzić. Spojrzenie nieznajomej było dziwne, zdawałoby się – zbyt mocne i pewne, jak na tak zwiewną i eteryczną damę. Nie byłem w stanie rozszyfrować jej zachowania, a tajemniczy półuśmiech niezmiennie wieńczył noc przepełnioną sekretami.

Po którejś z milczących minut aż nazbyt wypełnionych intensywną wymianą spojrzeń, odchrząknąłem, pochylając się nieco, żeby nieznajoma usłyszała mój głos pośród gwaru, panującego w pomieszczeniu.

- Dobry wieczór… - zacząłem bezradnie, a iskierki rozbawienia zamigotały w oczach dziewczyny. Była w tej postaci jakaś miejscowiąca się w łuku brwi, albo w wykrzywieniu ust duma, jakaś godność, która w dziwny sposób mi imponowała. Nieznajoma wciąż milczała, a mimo to z jej spojrzenia mogłem wyczytać całą gamę barwnych uśmiechów, być może wykpiwających moją nieporadność. – Jestem Choi Minho – powiedziałem niepewnie, cały czas badając jej reakcję. - Mogę znać pani godność? – zapytałem, niepewien jak się do niej zwracać. Na moje oko wyglądała zdecydowanie zbyt młodo, żeby przebywać samodzielnie w takim miejscu, a nie przypuszczałem, żeby była kimś z obsługi lokalu.

Dziewczyna tym razem pozwoliła sobie na szerszy uśmiech, jakby w ten sposób okazując swój triumf nad bezradnym przedstawicielem płci przeciwnej. Po krótkiej chwili milczenia ona również pochyliła się nad stołem, ponownie owiewając mnie zapachem swoich perfum. Utkwiłem zdumione spojrzenie w tych kształtnych oczach, a do głowy przyszła mi nagła refleksja, że ta tajemnicza nieznajoma wdziękiem przewyższała wszystkie znajdujące się w lokalu tancerki razem wzięte. Jakaś wrodzona gracja władała każdym jej ruchem, co nie pozwalało przejść obok tej młodej damy obojętnie. Dziewczyna zbliżyła się jeszcze bardziej, jedną z odzianych w satynowe rękawiczki dłoni sunąc po moim ramieniu.

- Sagi* – szepnęła tylko, a jej oddech załaskotał mnie w ucho. Spojrzała na mnie ostatni raz, racząc świat milionem rozbawionych iskierek, błąkających się po ciemnych tęczówkach. Następnie, zanim zdążyłem zareagować, wstała od stołu i zniknęła w tłumie anonimowych cieni, pozostawiając za sobą jedynie smugę subtelnego zapachu perfum i nieco przyspieszony rytm mojego zdezorientowanego serca.

~*~

- Zamierzasz wreszcie zwlec swoje szanowne, aktorskie cztery litery z łóżka, czy mam być tak wspaniałomyślny i cię stąd własnoręcznie wywalić? – Ostry ton głosu wdarł się w moje senne majaki wraz z bólem głowy. Przeciągnąłem dłonią po twarzy, po raz kolejny tonąc w beznadziei spływającej na mnie z każdym kolejnym światłem poranka. Dobrze wiedziałem, co zaraz nastąpi. Wykład o tym, jakim to jestem nierobem i leniem. Wyrzuty dotyczące zaplamienia jedynej zdatnej do użytku koszuli wyjściowej. Narzekania na temat braku jakichkolwiek postępów w procesie zdobywania pracy. Wydałem z siebie nieartykułowany dźwięk, i zakryłem twarz poduszką, żeby zawczasu zabezpieczyć się przed standardowym pakietem kibumowych słów.

- Minho? – W głosie przyjaciela usłyszałem nieoczekiwaną nutę niepokoju, niepasującą do jego przeważnie hardej postawy. Uniosłem wzrok znad mojej poduszki, zamglonym spojrzeniem szukając źródła dziwnego zachowania przyjaciela.

- Co ci znowu? Wiem, że zniszczyłem ubranie, coś wymyślę. Może uda mi się to…

- Gdzie jest twój portfel, patałachu? – wszedł mi w słowo Kibum, a chwilę potem świat przesłoniła kamizelka, którą rzucił prosto we mnie. Ściągnąłem ją z głowy i czym prędzej sprawdziłem kieszenie.

- Puste… - mruknąłem pod nosem, prawdopodobnie dużo bardziej zaskoczony tym zajściem, niż mój przyjaciel. – Ale jak to… - dodałem, tępo wpatrując się w materiał. Uniosłem bezradne spojrzenie na Key, który już niemal wrzał od wściekłości. – Po co komu mój pusty portfel? – rzuciłem nikomu niepotrzebne pytanie w przestrzeń pokoju. W odpowiedzi oberwałem pierwszym przedmiotem, który nawinął się Kibumowi pod rękę. Dostać w głowę miotełką do kurzu, to doprawdy niebezpieczne.

- Ty niedojdo! – krzyknął Kim, z furią kontynuując rzucanie wszystkim, co nie było zbyt drogie, żeby stać się wymierzonym we mnie pociskiem. – Leniwcu, darmozjadzie, lekkoduchu! – wyliczał Key, a z każdym kolejnym słowem musiałem łapać jakiś przedmiot. W myślach już przeżywałem bolesny fakt, iż po napadzie wściekłości przyjaciel zapewne mnie pozostawi całe sprzątanie. Nasze mieszkanie było takie małe, a i tak potrafiły w nim zaistnieć prawdziwe Stajnie Augiasza.

- Kibum, spokojnie! – zawołałem, ale zaraz musiałem schylić się, żeby nie dostać w twarz własną parą szelek. – Przecież nic się nie stało…

- Nic się nie stało?! – Key zatrzymał się z, dziwnie niebezpiecznie wyglądającym, pudełkiem zapałek w ręku. – Minho, tam były twoje dokumenty! Myślisz, że teraz ktoś przyjmie cię do pracy?

- I tak nikt by mnie nie przyjął… - żachnąłem się, ale za tę uwagę znów zostałem zbombardowany mnogością pocisków. Nagle Key jakby zmęczył się wymierzaniem na mnie kary za lekkomyślność, i z głośnym westchnieniem opadł na krzesło.

- Czy nie mogłeś chodź raz zrobić czegoś porządnie? – powiedział, ale zabrzmiało to jak pytanie retoryczne, więc tylko wzruszyłem ramionami, czego na szczęście nie zobaczył, zbyt zajęty mierzwieniem sobie włosów. – Jak ty to w ogóle zrobiłeś? – zapytał, znów spoglądając na mnie z pretensją. – Zasnąłeś gdzieś w rowie? – Pewnie bym się roześmiał, gdyby nie to, że na twarzy Key widniała niezachwiana powaga. Fakt, że mój przyjaciel spodziewał się po mnie takich rzeczy w pewien sposób kaleczył moją dumę. Już otworzyłem usta, żeby wytoczyć kontrargumenty, ale Kim nie dał sobie przerwać. – Nie mów, że dałeś się omotać jakiejś lafiryndzie… - powiedział, a ja natychmiast zamknąłem usta, naraz przypominając sobie całą mnogość szczegółów, mających miejsce poprzedniego wieczora w lokalu. Tajemnicza nieznajoma i iskrzące się spojrzenie, jej dłonie na moim torsie i nieco ochrypły szept. Sagi.

Gwałtownie wstałem, przeciągając dłonią po własnej twarzy, z opóźnieniem uświadamiając sobie swoją naiwność. Jej dłonie na moim torsie

- Serio, Minho? – zapytał Key, obserwując moją reakcję z coraz większym rozbawieniem, które nieco skruszyło jego złość. – Aż taki jesteś głupi? – Zignorowałem tę uwagę, powoli układając w głowie plan działania. Ruszyłem w stronę drzwi.

- Może uda mi się to odzyskać. Znam jej imię – powiedziałem, usiłując pewnością w swoim głosie nadrobić nadszarpniętą dumę.

- Minho… - powiedział Key, obserwując jak szukam kluczy od mieszkania.

- Hm? – mruknąłem, nie unosząc wzroku, nie chcąc znów zostać zmiażdżony tym wszechwiedzącym, wiecznie mnie oceniającym spojrzeniem.

- Weź ty się najpierw ubierz, co? – zaproponował, ledwo panując nad śmiechem. Spojrzałem w dół, tylko po to, by kolejny raz z bólem uświadomić sobie swoje roztrzepanie. Pospiesznie wciągnąłem na siebie jakieś spodnie i koszulę.

Już w momencie zamykania za sobą drzwi dręczyło mnie nieprzyjemne uczucie, że tego dnia jeszcze nie raz będę musiał przełknąć swoją dumę.

~*~

- Proszę pana, lokal jest zamknięty. Proszę wrócić później. – Para zmrużonych oczu przyglądała mi się spod nastroszonych brwi, z każdą kolejną chwilą napełniając powietrze jawną wrogością. – Albo i w ogóle nie wracać – dodał właściciel klubu, zerkając znacząco na moje ubranie.

- Ależ… - Wsparłem rękę na drzwiach wejściowych, nie pozwalając mężczyźnie ich otworzyć. – To sprawa życia i śmierci! – zakrzyknąłem dramatycznym tonem, w odpowiedzi otrzymując jedynie pełne wyższości spojrzenie. – Rzecz w tym… - zacząłem, starając się brzmieć jak najbardziej przekonywująco - …że zeszłej nocy spotkałem tu szalenie urzekającą damę, prawdopodobnie jedną z pańskich szanownych pracownic. – Mężczyzna najwyraźniej zainteresował się tym, co mam do powiedzenia, bo zaprzestał prób zbycia intruza, zamiast tego krzyżując ręce na piersi i przewiercając mnie badawczym spojrzeniem. Ja byłem jednak w swoim żywiole, zmyślając w najlepsze. Pozwoliłem sobie na poufały uśmiech, który miał za zadanie nieco przełamać postawę mojego rozmówcy. – Jestem pewien, że taki dżentelmen jak pan dobrze wie, jak to jest, gdy kobieta namiesza mężczyźnie w życiu – powiedziałem, celowo rozglądając się na boki, i przyjmując konspiracyjny ton głosu. – Tu zatrzepocze rzęsami, tam oczaruje wonią perfum… I już! Przepadłem! – zakrzyknąłem, łapiąc się za serce i z rozmarzonym wyrazem twarzy spoglądając w niebo. Kątem oka zerknąłem na właściciela lokalu, ten nie wydawał się jednak być poruszony moim przedstawieniem, odgrywanym specjalnie dla niego. No tak, jak mógłby zrozumieć jego przekaz, z taką twarzą? Z pewnością od wieków nie było mu dane obcować z kimś ładniejszym niż własna rozpasiona żona. Mężczyzna sapnął niecierpliwie, znów niebezpiecznie często zerkając na drzwi wejściowe.

- I co w związku z tym? – zapytał niezbyt uprzejmie, na co uciekłem się do ostateczności, i gwałtownym gestem położyłem mu ręce na ramionach, jakby był moim najbliższym przyjacielem, wręcz powiernikiem.

- Ah! – zakrzyknąłem, by jeszcze bardziej zabrzmieć jak romantyczny kochanek, umierający z tęsknoty do swojej damy serca. – Pragnę uczynić życie mojej miłej lżejszym – oświadczyłem z powagą, a w oczach mężczyzny po raz pierwszy zapłonął ogień żywego zainteresowania, jakby instynktownie wyczuł do czego zmierzam. – Nawet jeśli nie mogę być z nią cały czas, chciałbym oddać tej zwiewnej istotce część siebie, a konkretniej mówiąc – swojego majątku. – Tu dumnie wypiąłem pierś, w ten sposób nadrabiając niedbały strój. Mogłem mieć tylko nadzieję, że mężczyzna zinterpretuje mój ubiór jako roztargnienie wywołane zakochaniem.

- Ma pan na myśli… - zaczął, wstępując na tę samą poufałą nutę, którą ja posługiwałem się przez większość rozmowy. W duchu już pogratulowałem sobie genialnie opracowanego planu, ale triumfalny uśmiech musiałem zostawić na później, wciąż pozostając w roli zbolałego tęsknotą amanta. – Sponsoring? – zapytał, unosząc krzaczaste brwi, zdradzając niezaprzeczalne zainteresowanie. W odpowiedzi skwapliwie pokiwałem głową, jednocześnie chwytając mojego rozmówcę za dłoń i energicznie nią potrząsając.

- Jak to dobrze, że pan dobrodziej mnie rozumie – powiedziałem żarliwie, uśmiechając się tak promiennie, jakby naraz z moich bark zniknął ogrom całego świata.

- A mogę wiedzieć jak pańska… dama… - zaczął, ostatnie słowo wymawiając z nutą kpiny w głosie - …ma na imię? – Jego brwi zniknęły już niemal pod kapeluszem, a ja znów pozwoliłem sobie na marzycielski uśmiech, i łapiąc się za pierś, głośno zaczerpnąłem tchu.

- Anioł toż to, nie dama – rzekłem, jednocześnie wspominając spotkaną w lokalu dziewczynę. Swoją tajemniczą aurą mogłaby zbudować iluzję królowej demonów, z pewnością nie anioła. Zwłaszcza, że ukradła mi portfel. Gwałtownie potrząsnąłem głową, odpychając niepasujące do mojej roli myśli. Musiałem grać do końca, zwłaszcza, że sukces był już bliski. – Imię tej słodkiej kruszyny… Sagi… - powiedziałem z uniesieniem, jednocześnie zerkając na mojego rozmówcę. Mężczyzna zmarszczył brwi, spoglądając na mnie bez zrozumienia.

- Jak? – zapytał, przybliżając się nieco, nadstawiając uszu.

- Sagi? – odpowiedziałem, mimowolnie nadając wypowiedzi formę niepewnego pytania. Jednocześnie zacząłem gorączkowo się zastanawiać, czy przypadkiem nie przekręciłem imienia. Dyskretnie zerknąłem na wiszący nad moją głową szyld. Nie pomyliłem lokalu, dziewczyna musiała więc być tutaj zeszłej nocy. W przyspieszonym tempie zacząłem przywoływać wspomnienia zadymionej sali i zmierzającej ku mnie tancerki. – Cholera – mruknąłem mimowolnie, uświadamiając sobie z opóźnieniem, że żadna z zapamiętanych przeze mnie artystek nie była tą, z którą siedziałem przy stoliku. – Ty debilu… - wyrwało mi się, ale zaraz złapałem się za usta i z przerażeniem zerknąłem na przyglądającego mi się wielkimi oczami mężczyznę.

- Wszystko w porządku? – zapytał, siląc się na uprzejmy ton, ale wzrokiem już wyrażając chęć ucieczki. W akcie desperacji uczepiłem się jego płaszcza, nie pozwalając ruszyć się z miejsca.

- Łajdak ze mnie i pomyleniec! – zawyłem, nie zważając na przemierzających ulicę ludzi, którzy obrzucili naszą dwójkę zniesmaczonymi spojrzeniami. – Zapomniałem imię swej muzy! – zakrzyknąłem, targając własne włosy, budując wrażenie obłędu. W duchu po stokroć przeklinałem luki we własnej niewydarzonej pamięci. – Czy to była Sagi? Czy może Segi? Sadi? Seri? S…

- Dość tego, panie! – Mężczyzna wyswobodził się spod mojego uścisku i gwałtownym szarpnięciem otworzył drzwi swojego lokalu. – Żadnej takiej u mnie nigdy nie było. A panu polecam wizytę u lekarza, ot co! Żegnam!

Trzaśnięcie drzwiami stało się dla mnie równoznaczne z opuszczeniem kurtyny. Używając okna jako lustra, przeczesałem włosy, usiłując doprowadzić się do względnego porządku. Poczucie kolejnej porażki drażniło mnie nieco, ale znacznie bardziej martwiło mnie z jaką reakcją spotkam się, kiedy wrócę do domu. Nie miałem ochoty na kolejne bombardowanie, o konieczności wyrobienia nowych dokumentów już nie wspominając.

Poprawiłem zsuwającą mi się z ramienia szelkę, i odwróciłem się, żeby omieść bezradnym spojrzeniem ulicę. Ludzie już stracili zainteresowanie dawaną przeze mnie sceną, na powrót skupiając się na swoim pędzie za Bóg wie czym. Pośród przemykających chodnikiem postaci dostrzegłem jedną konkretną, spieszącą gdzieś wyjątkowo szybko. Nagle spod przydługiego męskiego płaszcza coś wypadło, ale zgarbiony i skulony osobnik tego nie zauważył. Czym prędzej pospieszyłem w tamtą stronę, ze zdziwieniem podnosząc z chodnika damską, czarną rękawiczkę. Uniosłem wzrok, ale właściciel przedmiotu już znikał za rogiem, w zawrotnym tempie gdzieś spiesząc.

- Proszę zaczekać! – zawołałem, niepewny po co zadaję sobie tyle trudu. Zdarzało się, że bogacze sypną w takiej sytuacji groszem, nieświadomie zapewniając szczęśliwemu znalazcy wyżywienie na kilka następnych dni. Ten człowiek nie wyglądał jednak na wysoko postawionego, a wyświechtany płaszcz wisiał na nim, jak na wieszaku.

Przemierzyłem kilkanaście dzielących nas metrów biegiem i zatrzymałem nieznajomego, kładąc mu rękę na ramieniu.

- To chyba pańs… - zacząłem, podając rękawiczkę mężczyźnie, ale w tym momencie spod za dużego kapelusza spojrzała na mnie para ciemnych oczu o kształcie migdałów. – Hej, to ty… - powiedziałem tępo, zbyt zaskoczony, żeby w jakiś bardziej taktowny sposób nawiązać do spotkania z zeszłej nocy. Myśląc o tym godzinę czy dwie temu, byłem na tę małą złodziejkę wściekły w pełnym tego słowa znaczeniu i złorzeczyłem na własną naiwność, którą wykazałem się podczas tej nocnej przygody. Naraz jednak, pod wpływem spojrzenia tak samo dziwnego jak w mojej pamięci, nawet jeśli wolnego od wzmagających tajemniczość kłębów dymu, nie byłem w stanie zrobić nic, ponad głupawe rozdziawienie ust. Dziewczyna milczała jednak, gorączkowo rozglądając się na boki, jakby w obawie przed czymś. Nie mogłem zrozumieć, dlaczego ma na sobie męskie ubranie, prawdopodobnie nie chciałem też sobie wyobrażać, co takiego robiła przez całą noc, że najwyraźniej dopiero teraz wracała do domu. Z wszystkich kłębiących mi się w głowie słów zdołałem jednak wyplątać tylko jedno. – Sagi… - powiedziałem, ale niemal natychmiast zostałem uciszony przez dłoń, która spoczęła na moich ustach. Dziewczyna ponownie rozejrzała się na boki, po czym pociągnęła mnie w stronę jakiegoś zaułka. Nie pozostało mi nic innego, jak pójść za nią.

Droga przez korytarz jakiejś obrośniętej mchem kamienicy była długa i ciemna. Idąc za prowadzącą mnie dziewczyną obserwowałem uważnie każdy jej ruch. Grację z zeszłego wieczora ograniczał nieco ten okropny, męski płaszcz, byłem jednak w stanie w dalszym ciągu zachwycać się niekwestionowanym wdziękiem wpisanym w tę tajemniczą postać. Wolałem tłumić wszelkie niepokojące przeczucia, co do celu naszej wspólnej wyprawy, zamiast tego podziwiając tonącą w półmroku, rozsypującą się klatkę schodową. Stopnie skrzypiały cicho pod naszymi stopami, dając znać o czyimś wkroczeniu na ten skąpany w cieniach teren. Dziwnie było mi iść w milczeniu, poddawać się jedynie echu kroków, szmerowi ubrań. Obecność Sagi wywoływała we mnie niespodziewaną niezręczność, sprawiała, że z przeważnie potrafiącego odnaleźć się w każdej sytuacji człowieka, stawałem się osobą niepewną każdego kolejnego słowa. Nie wspominając już o ciążącej mi świadomości, że lada chwila powinienem zarzucić jej prosto w tę delikatną, anielską twarz, że jest podstępną złodziejką.

Drzwi jedynego mieszkania na poddaszu zaskrzypiały przeraźliwie, zwiastując powrót właścicielki do domu. Poczułem zgrozę na samą myśl, że tak bezbronna (choć podstępna) istota, jak Sagi, rezyduje w tej ruderze na końcu świata. Również wnętrze mieszkania nie pasowało mi do jej przepełnionej klasą postaci. Być może to ze względu na mojego współlokatora, który ma zboczenie na punkcie sprzątania, nie byłem w stanie przejść obojętnie obok bałaganu, a tu go nie brakowało.

Sagi, jak gdyby nigdy nic, porzuciła swój płaszcz pośrodku podłogi, i opadła na najbliższy stołek. Każdy jej kolejny ruch był coraz dziwniejszy, coraz mniej wpasowujący się w te zarysowane w mojej pamięci. Dziewczyna ściągnęła z włosów ozdobę i przeczesała splątane kosmyki palcami, do reszty burząc własną fryzurę.

- Ile chcesz? – Jej głos zawibrował w pustce pokoju dziwnie niską nutą. Uniosłem brwi, zupełnie nie rozumiejąc pytania.

- Słucham? – zapytałem, możliwie jak najuprzejmiej. Sagi nie przejęła się moją dezorientacją, zamiast tego zdejmując rajstopy i kierując się w stronę otwartych na oścież drzwi łazienki. Obserwowałem jej zachowanie wielkimi oczami, nie mogąc nadążyć za tym, co się dzieje. Po chwili dziewczyna wróciła do pokoju z ręcznikiem w ręku, wycierając pozbawioną makijażu twarz. Następnie, niemal przyprawiając mnie o zawał serca, zaczęła ściągać sukienkę. – Przepraszam, co pani robi? – zapytałem, nagle zupełnie tracąc głowę dla nieprzewidywalnych poczynań mojej towarzyszki.

- Lepiej pomóż mi rozpiąć, a nie stoisz jak kołek – odparła, teraz już niepokojąco niskim, burkliwym tonem głosu. Ja nie ruszyłem się jednak z miejsca, obserwując jak na moich oczach ucieleśnienie kobiecych ideałów rozdziewa się z sukienki.

- No, panie Choi Minho – powiedziała… a raczej powiedział stojący przede mną, w połowie rozebrany chłopak. – Ile pan chce, za nie powiadamianie świata, że piękna Sagi tak naprawdę nazywa się Lee Taemin? – zapytał, unosząc na mnie pytające spojrzenie.

Jedno byłem wstanie stwierdzić na pewno – tego dnia nie mogłem narzekać na brak wrażeń.

~*~

*sagi - w moim opowiadaniu to słowo funkcjonuje jako imię, ale po koreańsku oznacza ono "oszustwo/oszust"

Wszelkie wstępne informacje dotyczące opowiadania możecie przeczytać tu:

10 komentarzy:

  1. Wraz z moim początkiem roku szkolnego, kończę też ze swoimi "wakacjami" od czytania fanficków i powoli nadrabiam :')
    Miałam przeczytać najpierw YP, ale stwierdziłam, że skoro właśnie dodałaś rozdział pierwszy Sagi, zacznę od tego :)
    Zacznijmy więc ten "właściwy" komentarz...

    Początek niby banalny - klub nocny, striptizerki i bogaci faceci, którzy szukają "odskoczni" od codzienności. Ale jest tam także nasz pan Choi, który zupełnie nie pasuje do tych standardowych bywalców klubu.
    Minho jako biedny aktor, szukający zatrudnienia - genialny pomysł!
    I tak bardzo widzę ten jego strój: szelki, nieco za krótkie spodnie etc... (Are you ready married to the music~)
    No i wchodzi nasza Sagi... Nie ma co. W tym przypadku stereotyp "rude - fałszywe" się sprawdziło w 100% XD
    Szczwany lis z NIEJ nie ma co xD
    No i Kibum :3 Koooocham takiego narwanego Key ♥ Rzuca w biednego Minho tymi przedmiotami i zachowuą się jakby byli starym dobrym małżeństwem podczas sprzeczki xD
    Dalej... Pan Choi odgrywał świetnie przedstawienie przed właścicielem tego klubu... a tu niespodzianka! Facet nawet nie wie o kogo mu chodzi.. To już trzeba mieć pecha xD
    Ale... jakby w nagrodę pewna PANIENKA gubi rękawiczkę, a ten jako prawdziwy dżentelmen (taa... bardziej liczył na forsę w nagrodę) ruszył w pogoń za właścicielką. I BOOM! Okazuje się, że to właśnie osoba, której szuka. Potem okazuje się, że pani Sagi to jednak pan Lee Taemin!
    GENIUSZ! KOCHAM KOCHAM KOCHAM!
    Już uwielbiam to opowiadanie :3 Tym razem będę czytać na bierząco, obiecuję.
    Tymczasem idę czytać lekturę, a potem zabieram się za nadrabianie zaległości w blogosferze. Z pewnością zostawię po sobie jakiś ślad :3
    Czekam z niecierpliwością na kolejny rozdział i odpowiedź na pytanie zadane Minho przez Taemina. Ale coś przeczuwam, że zażąda swojego portfela :3
    Życzę weny~ ♥
    ~Dara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku, miło znów Cię tu widzieć ^^
      Hm, to aktorstwo Minho... takie trochę moje sentymentalne spojrzenie na własną (odległą) przeszłość, bo sama kiedyś grywałam na scenie, a tu mi to pasowało >.< No tak, relacja Minkey faktycznie przypomina stare dobre małżeństwo xDDD
      Lee Taemin, nasz mały oszust w damskich ciuchach, biedny Minho padł ofiarą takiej rudej wredoty :'3
      Dzięki za komentarz, powodzenia z Makbetem! (chyba, że już przeczytałaś?) ~~<3

      Usuń
  2. Yeey! Wiedziałam, że Sagi to Taemin, ale chyba trudne do domyślenia to to nie było.. xD
    Osobiście podoba mi się ten początek i ciekawi mnie jak ta historia rozwinie się dalej ;3 na razie nie oceniam czy jest to lepsze czy gorsze od Twoich pozostałych ff bo to dopiero pierwszy rozdział, ale jak już będę wiedziała to, tak jak chciałaś, napiszę swoją opinię ^^

    http://cnbluestory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, odnoszę wrażenie, że tylko Minho jest tutaj taki biedny, niczego nieświadomy xD Faktycznie póki co nie ma wiele do powiedzenia na temat tego opowiadania, oby to się zmieniło z biegiem historii.
      Dziękuję za komentarz ~~<3

      Usuń
  3. Wiedziałam, że ta cała Sagi to Tae Min, te włosy go normalnie zdradziły. I odnoszę wrażenie, że ten oprych będzie jakąś sensowną postacią. Będzie? W mojej głowie dzięki Tobie siedzi znów teraz Upiór, aż bym go chętnie zobaczyła, ale to może nie o tej godzinie, ekhm. Pomysł wydaje mi się ciekawy, a przynajmniej bardzo ciekawie się zaczyna, nie ukrywam. Nie wiem, jak dalej to chcesz rozwinąć i sama nawet nie wiem, jakie mogłabym założyć wersje, dlatego będę bardzo niecierpliwie wyczekiwać ciągu dalszego. ~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. UPIÓR W OPERZE roigjwofiedwoeigf UWIELBIAM TEN MUSICAL, NIEWAŻNE O KTÓREJ GODZINIE *~~* xD
      Masz rację, póki co niewiele wiadomo, mam nadzieję, że dalszy ciąg będzie ciekawszy.
      Dziękuję za komentarz ~~<3

      Usuń
    2. Miałam jechać do Romy na spektakl, ale nie wyszło, krwawi moje biedne serduszko z tego powodu. TT,TT
      Znaczy wiesz, nie wiem czy dobrze mi się wydaje, więc wolę się nie wychylać specjalnie, ale mam wrażenie, że ten cały jegomość nielubiący Min Ho jest istotny. Mogę się mylić. XD
      Ależ proszę, muszę Cię zmotywować, żebyś pisała!

      Usuń
  4. Dobra, jestem. Nie będę się tłumaczyć, wiesz, jak było, ale i tak Cię przepraszam.
    Na wstępie – nie będę Cię na siłę przekonywać – „kochana, to świetne opowiadanie, uwierz w to”; nie jesteśmy dwoma niuniami, i to stanowczo nie jest w naszym stylu. Zamiast tego zamierzam Ci udowodnić, tak po naszemu, humanistycznie, że to jest naprawdę dobre opowiadanie /ewentualnie skopać ten chudy tyłek/. A więc do dzieła-
    Taka kreacja Minho dużo mówi o tym, jak toczy się jego życie. Nie należy on do tej uprzywilejowanej części społeczeństwa, patrzy na nią z ogromnym dystansem. Pokrywa pozorną swobodą swoją biedę, czuje, że nie pasuje do miejsca, w którym się znalazł, i że właściwie nie powinno go tu być; nawet pomimo tego przekonania, że należy mu się moment oderwania od szarej rzeczywistości. Dzielisz społeczeństwo na tę warstwę pracującą, do której należy główny bohater; oraz na ludzi bogatych, których głównym zajęciem jest przepuszczanie pieniędzy –oczywiście, ta druga grupa określona jest negatywnie, jako ‘plaga’, ‘oddająca się rozpuście’. W dodatku Minho jest, mówiąc kolokwialnie spłukany; zaznaczasz to niejednokrotnie, więc sądzę, że ma to spore znaczenie. Równie często pojawia się sformułowanie dotyczące jego porażki. Minho wciąż ignorowany jest, wyrzucany z pracy, mimo swojego talentu, więc przy tej świadomości, odrzucenie jest zapewne tym bardziej gorzkie i bolesne.
    Kolejną rzeczą, jaką zauważam, jest podkreślanie tego, jak Minho nie pasuje do miejsca, w którym się znajduje – sam źle się w nim czuje, wolałby pracować, niż wydawać pieniądze przyjaciela; jego ubiór również nie świadczy o przynależności do tej najwyższej warstwy społecznej, mimo wszelkich starań (ta ‘jedyna wyjściowa koszula’). No i samo zachowanie – unikanie spojrzeń, to negatywne nastawienie do przebywających tam ludzi; ma też świadomość, że sam jest oceniany, i niemo krytykowany. To dużo mówi raczej o samym społeczeństwie, o mentalności bohaterów tego opowiadania.
    Tu przechodzimy już do zawodu Minho. W ogóle, nie wiem, czy Ci o tym wspominałam, że bardzo podoba mi się sama koncepcja tego opowiadania, i, co za tym idzie, jego niepowtarzalna atmosfera. Nie jestem w stanie niestety określić, z jakimi czasami mi się kojarzy (coś obija mi się irytująco o świadomość, ale nie jest to sprecyzowana myśl; jakieś lata 20-30); ale sam pomysł tego Taemina, sprytnego i w pewien sposób doświadczonego życiowo; ten klimat tych barów, czy bali towarzyskich, ubiór bohaterów – to coś, co naprawdę przyciąga uwagę, i sprawia, że zazdroszczę Ci tego pomysłu. Ale, wracając do fabuły – dowiadujemy się, że Minho jest aktorem, ale ktoś upodobał sobie niszczenie mu kariery. Przy tym, jak jest on kreowany; jako ten wywodzący się raczej z tych niższych warstw społecznych, niż tajemniczy prześladowca, pojawia się pytanie, jaki ów człowiek ma cel w nękaniu Minho. Ten jednak nie zamierza się poddawać; mimo swojego przygnębienia, to też świadczy o pewnej sile charakteru.
    Pojawiają się tancerki, to jednak wszystko blaknie w obecności tajemniczej nieznajomej, kuszącej Minho od pierwszych chwil. To, jak budujesz opis tej osoby, wraz z atmosferą klubu, tworzy faktycznie niezwykły obraz; dziewczyna jest nieprzenikniona. Aura, jaką wokół siebie jest obezwładniająca, nic więc dziwnego, że Minho traci głowę, skupiony tylko na pięknych oczach, twarzy i milczeniu. Sądzę, że, dość doświadczony przez życie, w normalnych warunkach zachowałby ostrożność, jednak dał się zwieść urokowi nieznajomej, i przez to niemal brakło mu słów, o rozsądku nie wspominając. Tak na marginesie, to, jak opisujesz Sagi jako postać, skąpaną w cieniach, eteryczną, to wydaje mi się bardzo… oniryczne? Tak, jakby Sagi była istotą idealną, ze znów bądź bajek, a nie człowiekiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wrażenie, o którym pisałam wyżej utrzymuje się, gdy w następnym akapicie Key dosłownie wyciąga Minho z łóżka. I dopiero tutaj przychodzi czas na zastanowienie, gdy Kibum nie znajduje portfela przyjaciela. Biedny ten Minho, nie dość, że nie może znaleźć pracy, omotała go piękna nieznajoma, to jeszcze przyjaciel się znęca :P ale to tak humorystycznie; uważam kreację Key za ciekawą, bo zwykle w Twoich opowiadaniach jest postacią bardziej, hm, sakralizowaną? Chciałam napisać ‘wyrazistą’, ale nie można powiedzieć, by tutaj taki nie był. Tutaj jest on osobą bardziej przyziemną, ale jednocześnie prawdziwym przyjacielem Minho – dba o niego, pożycza mu pieniądze, motywuje /dość brutalnie/ do znalezienia pracy… Mam wrażenie, że w tym opowiadaniu jednak bardziej na pierwszym planie będzie relacja Taemina z Minho, a postać Key znajdzie się nieco na uboczu /popraw mnie, jeśli się mylę/.
      Minho próbuje dowiedzieć się, kim jest tajemnicza Sagi. To ukazuje nam ‘próbkę’ jego aktorskich talentów. Misja jednak kończy się niepowodzeniem, chociaż jest naprawdę komiczna, gdy stara się on przekonać właściciela baru, że pragnie łożyć na utrzymanie jednej z tancerek. Jednak po fakcie uświadamia sobie, że przecież dziewczyna ta nie była stamtąd. Dalej wydarzenia już biegną szybko, i nagle Minho odnajduje się w mieszkaniu Sagi. Co mi się tutaj podoba – jak rozmywa się iluzja, którą nasz bohater jeszcze miał przed oczami, już w trakcie pospiesznego marszu. A jednocześnie – ten ‘skąpany w cieniu’ korytarz, trzeszcząca klatka schodowa, to wszystko owej iluzji sprzyja.
      Dobra. Już podsumowując – nie powinnaś myśleć, że to jest złe opowiadanie. Chyba już tak przywykłaś do języka metaforycznego, poetyckiego, że być może podświadomie uważasz posługiwanie się językiem przezroczystym za coś, hm… poniżej Twojej godności? Tymczasem sam pomysł na Sagi, jak i wykonanie są tradycyjnie doskonałe, nie powinnaś się o to martwić, naprawdę.
      Przepraszam, jeśli namotałam w tym komentarzu ;;

      Usuń
  5. Jeeestem~~! Przepraszam, że dopiero teraz, ale wiesz dlaczego, góry, szkoła, przeziębienie i jestem dopiero teraz. Zacznę może od tego, że OMG SAGI OMOMOMOMO! JARAM SIĘ TYM OPOWIADANIEM BARDZO! JXSNXJJXJSNXJSJISXNXNXS---------
    Jeszcze zanim przejdę do tej ogarniętej części o rozdziale, to chciałam napisać kilka słów o playliście, bo trochę się ona zmieniła. Zmieniła się, ale nadal jest genialna i może nawet jeszcze bardziej. Te piosenki, które są już od dawna, w jakiś sposób, bardzo związały mi się z YP, przecież tyle czasu spędziłam mierząc się ze smutnym losem bohaterów tamtego opowiadania właśnie przy nich. A teraz dodałaś nowe i trochę mi dziwnie, ale czuję, że one splotą mi się z Sagi, niektóre już są związane (tak, o tych z Upiora mówię, zdycham sobie przez nie teraz-------). W ogóle muzyka jest dla mnie bardzo ważną częścią Suna no Oshiro, dlatego cieszę się z tych nowości, tylko mam nadzieję, że nie będzie ich za dużo, bo wtedy nie będę nadążać z wiązaniem niektórych utworów z blogiem, a jednak chciałabym, żeby to, co było w playliście było dla mnie tak jak wcześniej niezastąpioną częścią.
    Przechodząc do rozdziału, znowu Minho pov, trochę się chyba stęskniłam. Minho jest w nocnym lokalu, przyszedł tam, żeby trochę oderwać myśli od kolejnym razie, gdy został wyrzucony z pracy. Razem z nim jest tam wielu bogatych mężczyzn, Minho mówi, że od nich różni go głównie zawartość portfela, ale wydaje mi się, że podejście też. Z jednej strony przyszedł, żeby zabawić się i zapomnieć o zmartwieniach, ale z drugiej mam wrażenie, że on gardzi tymi mężczyznami, że podchodzi do tego jakoś inaczej. (Chyba się plątam troszeczkę, ale może zrozumiesz, jak nie to pytaj.) Ojej, Minho aktor *~~~* Biedny jest, że ktoś mu tak utrudnia życie, bo że jest dobrym aktorem to mogę potwierdzić. I pojawia się Sagi, Minho już teraz wyczuwa bijącą od niej tajemnice, zauważa zbyt mocne spojrzenie, po prostu coś mu nie pasuje, mimo że końcowo i tak okazuje się naiwny, ale to że Sagi do niego podeszła dowodzi, że jego gra aktorska byłaby dobra, przecież tak przebiegła osoba powinna umieć wyczuć, że Minho wcale nie jest bogaty. Później przechodzisz do relacji Minkey. Już ich lubię. Kibum tutaj jest świetny. Na pierwszy rzut oka może się wydawać taką płytką postacią, sprzątanie, ubrania, niby to go obchodzi, ale on naprawdę martwi się o Minho i mu na nim zależy. O, kolejny dowód na zdolności aktorskie Minho. Właściciel klubu mu uwierzył, ale niestety Minho poszedł w zły kierunku i zapomniał, że piękna Sagi nie była jedną z dziewczyn pracujących w lokalu. (Minho, fejlu *kręci głową*) Jednak udało mi się ją odnaleźć. Chciał, co prawda tylko oddać zgubę, (omo Minho taki dobrze wychowany *~~~*) ale dopisało mu szczęście i spotkał nie kogo innego tylko właśnie Sagi, a raczej Lee Taemina. Co więcej jej (jego) zachowanie bardzo go zaszokowało, bo przecież kobieta, która tak go oczarował rozbiera się przed nim.
    Lubię ten pierwszy rozdział. Podobał mi się od początku, dawno, dawno temu, gdy dopiero zaczynałaś tworzyć i dalej bardzo mi się podoba. Chcę więcej, chcę pokocha Sagi tak jak twoje poprzednie rozdziałówki i jestem pewna, że tak się stanie (okej, okej, już się tak stało, ale jeszcze nie zżyłam się tak jak z innymi, bo za mało czasu minęło). Playlista jest naprawdę piękna, jestem pewna, że już przy komentowaniu 3 rozdziału będę rozpoznawać już wszystkie nowości. Jutro, komentuję 2. A teraz już kończę. Mam nadzieję, że to w mirę logiczne i nie bełkoczę za bardzo. Dobra, idę.

    OdpowiedzUsuń

Template made by Robyn Gleams